tisdag 12 september 2017

Veckoutmaning: Barnböcker som förtjänar fler läsare

Veckoutmaningen hos Kulturkollo lyder denna veckan: Har du tips på en fantastiskt bilderbok från något avlägset land eller kanske en kapitelbok med en härlig antihjälte i huvudrollen? Böcker att läsa för barn, böcker som barn kan läsa själva. Tipsa på!

Tusen och en natt är ganska inte sagor för riktigt små barn men min mamma läste dem för mig när jag var 8-9 år om jag inte minns fel. Finns många bra sagor, Aladdin och Sinbad sjöfararen för att nämna några.
Väldigt fina bilder också.
Han ser ut att ha det mysigt.

2 kommentarer :

  1. Ja, de är riktigt fina sagor. Orginalversionerna är både ganska våldsamma och innehåller en hel del sex. I barnversionerna är det sistnämnda borta med våldet är kvar ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vilken version jag har, det var ett tag sedan nämligen.

      Radera