söndag 4 juni 2017

Champagneprovning

En i vår tjejgrupp har fyllt 60 år och då brukar vi hitta på något kul. Denna gången bar resan till Halmstad. Efter inmundigat lunch på Harrys och lite shopping gick vi till A little party där det var dags för champagneprovning.
Fem glas ställdes framför mig, det serverades även snittar. Nu skulle vi prova dricka först från vänster till höger. Så skulle man smaka på en chokladbit och prova igen. Jag tyckte nummer 4 var bäst hela tiden. Tyvärr finns det inte på bolaget. 😢 Någon som ska till Frankrike?
Här ser ni alla fem.
Så här såg bordet ut efteråt.🍷
När vi var klara var det dags för lite mat, givetvis glömde jag fota. Men tog Torskrygg till huvudrätt och Crème Brulee till efterrätt (jag hann börja innan jag fotade), min favorit.😜
Så blev det en drink i hotellbaren och så i säng. 
Dagen efter kom nästan det bästa, hotellfrukost, mums.
Innan hemfärden blev det en fika på Galgberget.

6 kommentarer :

  1. Åh, så mycket gott och trevligt! Visst är det konstigt med champagne, när vi bodde i Champagnedistriktet en vecka en sommar fick vi prova en lokal skumpa som var superbillig och väldigt god - inte sjutton behöver man de fiiiina dyra märkena!
    Vilken lycka att det var just choklad som skulle ätas mellan klunkarna, det där låter som något för mig ;-) Och så torskrygg och Crème Brûlee på det - mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast lakrits gifte sig nästan ännu bättre med champagne tyckte jag men så gillar jag lakrits mer. Men det var verkligen en trevlig upplevelse.

      Radera